Varkenshouder uit Staden is de 3000e landbouwer die intekent op de succesvolle nieuwe communicatieaanpak van Inagro

10/11/2015

Met een grote campagne startte Inagro begin 2015 met een vernieuwde en gepersonaliseerde communicatieaanpak. Land- en tuinbouwers kunnen zich voortaan online registreren en krijgen wekelijks een eigen personaliseerde nieuwsbrief op maat. Varkenshouder Johan en z’n vrouw Christel werden als 3000e klant in de bloemetjes gezet.

‘Schuif aan bij Inagro en groei als ondernemer’. Met die slagzin en belofte lanceerde Inagro op Agriflanders een nieuwe website en vooral een vernieuwde en gepersonaliseerde communicatieaanpak. Ondertussen krijgen al 3000 land- en tuinbouwers uit West-Vlaanderen en soms ver daar buiten hapklare info wekelijks in de mailbox. Informatie, nieuws en uitnodigingen op maat van hun eigen interesses en sectoren.

 
Met de nieuwe communicatieaanpak startte Inagro ook met een online geïndividualiseerd platform ‘Mijn bedrijf’ waarop we al onze huidige en toekomstige dienstverlening naar de landbouwbedrijven verder uitbouwen. De toenemende digitalisering zorgt voor grote hoeveelheden data die we zo meer, beter en efficiënter kunnen inzetten. Meer dan 75% van onze klanten heeft dan ook een bedrijfsprofiel aangemaakt.
 
Varkenshouder en akkerbouwer Johan Lavens en zijn vrouw Christel Baert hebben zich onlangs als 3000e klant geregistreerd. Met twee jonge dochters die nu al popelen om mee in het bedrijf te stappen houdt Johan graag alle opties open. Hij vindt in Inagro dan ook een ideale partner om zich te informeren over nieuwe kansen voor diversificatie, innovatie en duurzaamheid. Dicht bij huis en vooral heel gemakkelijk aanspreekbaar zijn de troeven van Inagro die hij graag naar voor schuift.
 
“Juiste en objectieve informatie is heel wat waard. Je kunt als landbouwer tenslotte niet zelf alles uitzoeken. Samenwerken met de juiste experts is absoluut noodzakelijk en verrijkend, maar ik houd wel graag zelf het stuur in handen.“
 
Inagro staat als praktijkonderzoekscentrum heel dicht bij de landbouwbedrijven. Landbouwers bepalen mee de richting van ons onderzoek en met een eenvoudig telefoontje helpen onze specialisten hen graag op weg om goede oplossingen uit te werken. Johan is al ruime tijd klant in ons labo en is vertrouwd met de werking van het CVBB. Onder de koepel van Agreon (Inagro, POM WVL en Provincie West-Vlaanderen) ontwikkelt Johan met experts uit de bedrijfswereld en de kennisinstellingen een innovatief systeem om groenteresten te valoriseren als varkensvoeder.
De steeds maar toenemende digitalisering van informatie en dienstverlening schrikt Johan duidelijk niet meer af.
 
"Dit is een niet te stoppen maatschappelijke evolutie waar je als landbouwer niet aan ontsnapt. En eens je mee op de kar springt ontdek je al snel de vele voordelen. Ook bij mij was het in het begin wel even zuchten, maar nu zou ik niet meer anders willen. Hoe meer ik er in steek, hoe meer informatie ik er uit haal. Zo maak ik nu een teeltrapport in enkele muisklikken. Makkelijk toch?"
 
Wie interesse heeft in de informatie en dienstverlening van Inagro kan zich volledig gratis registreren op www.inagro.be. Zo blijf je ook op de hoogte van de vele studiedagen, proefveldbezoeken, demo’s en andere initiatieven van Inagro.